
IntegrasjonsPraten – dykk litt dypere
Support og menneskene bak tastene
Når systemene ikke spiller på lag, er det supportavdelingen (Forvaltning og support) hos IntegrasjonsPartner som trår til. Men dette er ikke førstelinje med standardsvar eller chatbot-baserte løsninger – her møter du fagfolk som kjenner systemene i dybden, og som forstår hvor avgjørende stabilitet og samspill er i en digital forretningshverdag. En av fordelene ved å være kunde av IntegrasjonsPartner.
Kompetanse i kjernen av kundens drift
Supportteamet jobber tett på kjernen av det IntegrasjonsPartner leverer: integrasjonsmotoren eSENTRAL, og i økende grad også bizClick WMS for lagerstyring.
Dette er løsninger som knytter sammen hele verdikjeder – og små endringer kan gi store ringvirkninger. Det vet supportavdelingen bedre enn noen.
Typiske henvendelser kan være:
- Endringer i kundens tredjeparts-system som påvirker samspillet med andre systemer
- Feilmeldinger ved meldingsflyt mellom systemer
- Mindre utvidelser og tilpasninger i kundeløsningen
- Behov for råd om beste praksis ved bruk av plattformene

Jesper, Johannes, Kenneth og Eirik i Forvalting og support
I praksis er det supportteamet som håndterer hele kundedialogen – fra innmelding til gjennomføring og oppfølging. Det betyr én fast kontaktflate, og korte veier til handling.
Høy faglighet – lav terskel
Teamet består av Jesper, Johannes, Eirik og Kenneth. Her jobbes det med komplekse, tekniske utfordringer som krever innsikt og erfaring. Her er det ikke snakk om en telefonsentral – men et dedikert team av mennesker som setter seg inn i problemet, og jobber seg ned i detaljene.
Vi er ikke en førstelinje som videresender – vi går rett på problemet. Kundene får oftest svar samme dag, og vi løser det aller meste i løpet av én til to virkedager – avhengig av kompleksitet. Det forteller Kenneth Fineide, avdelingsleder for Forvaltning og support i IntegrasjonsPartner.
Press, forventninger – og tillit
Arbeidsdagen på support er ofte mer hektisk enn i andre avdelinger. Med mange små og mellomstore saker, høye forventninger og korte tidsfrister, kreves det evne til å takle stress – og en god dose mellommenneskelig forståelse. Kjemien mellom kunde og konsulent spiller en stor rolle.
Det er personavhengig. Mange kunder har sine faste favoritter i teamet, og det har vi faktisk lagt til rette for. Våre konsulenter liker kundekontakt og følger opp sine saker fra A til Å – det gir forutsigbarhet og trygghet i begge ender, forteller Kenneth.
Når systemendringer kommer uten forvarsel
Et gjentakende problem for mange kunder er at tredjepartssystemer, som ERP-plattformer eller APIer, endres eller oppdateres uten varsel – og det kan gi konsekvenser for hele informasjonsflyten. Dette blir ofte først synlig når noe slutter å virke – og da er det support hos IntegrasjonsPartner som er første og viktigste forsvarslinje.
Samtidig er det også grenser for hva support kan løse umiddelbart – spesielt når det gjelder tredjepartsprogramvare utenfor vår kontroll. Likevel tar vi alltid eierskap til saken, og hjelper kundene å forstå hva som må til for å komme videre.


Møt avdelingslederen Kenneth
Kenneth har vært i IntegrasjonsPartner i ti år, og etter sju av dem som teamleder, tok han over rollen som avdelingsleder for Forvaltning og support våren 2025. Han beskrives som raus, rolig, men tydelig – og kombinerer faglig styrke med en genuin interesse for mennesker. Hans reise fra leveranseavdelingen til Forvaltning og Support begynte med et ønske om å jobbe med mindre prosjekter som gir raskere resultater – og den entusiasmen har han tatt med seg inn i lederrollen.
Support passer meg fordi jeg liker å se resultater raskt og jeg liker å jobbe tett på kunden. Her får vi brukt både hodet og hjertet – og hver dag er forskjellig.
En avdeling verdt å lytte til
Forvaltning og Support i IntegrasjonsPartner er mye mer enn en nødvendighet – de er en bærebjelke i kundeforholdet. De håndterer den daglige virkeligheten til kundene og har et unikt innblikk i hvilke behov som faktisk oppstår når systemene møter hverdagen. Derfor spiller de også en viktig rolle internt, når løsninger skal forbedres og standarder skal videreutvikles.
Neste gang du møter Jesper, Johannes, Eirik eller Kenneth:
Husk at det er her det skjer – og at det ikke er noen bot som svarer, men ekte mennesker med innsikt, erfaring og vilje til å hjelpe deg.